AGV Kask Tarihi



 1940'lar

AGV, 1946 senesinde Gino Amisano ve iki ortağı tarafından yarış bisikletçileri için sele kılıfı ve hafif kask üreticisi olarak kuruldu. Yeni şirket, ilk senesinde hedef pazarını bisikletten mopedlere kaydırarak Vespas ve Lambretta'lar için eyer ve sırtlık pedleri üretti. Kısa süre sonra Gino, ortaklarını kendi yolunu takip etmek için terk etti ve yalnızca bir çalışanla haftada 20 sele kılıfından 700'e üç satış artışı işini yaptı. Bu süre zarfında 1947'de evlendiği Luciana Morando ile tanıştı. Hemen şirkete dahil edildi ve daha sonra AGV'nin arkasındaki itici güç oldu.

İlk AGV motosiklet kaskı 1947'de üretildi. Amisano, savaş sonrası toparlanmanın erken sokak yarışlarında biraz daha donanımlı olan motosiklet yarışçılarının deri berelerle başlarını koruduklarını görmüştü. Şanslı olanlar, İngiltere'de yapılan Cromwell “puding leğen” başlıklarına sahipti. Amisano, acemi şirketi için genişleme fırsatlarını hemen gördü ve hızla motosiklet kaskı pazarına girdi.


İlk AGV motosiklet kaskı deriden yapılmış, ahşap bir kalıp üstünde oluşturulmuş, daha sonra çıkarılmış ve 122 ° F'de bir saat fırında kurutulmuş ve sıkıldıktan sonra boyanmıştır. Bu kasklar, başlangıçta haftada beş üretimle sınırlı olacak biçimde bütünüyle el yapımı idi. Amisano kask tasarımında gerçek bir öncüydü ve o senelerde testler ve standartlar hala duyulmamış olduğu için pek çok malzemeyle deneme lüksüne sahipti. İtalya savaştan sonra ekonomisini yeniden inşa etmek için inatla çalışırken, Gino ve Luciana da AGV'yi inşa etmek için çalıştı. Pratik olarak fabrikada yaşıyorlardı, sabah yedide geliyorlardı ve genelde gece yarısına kadar orada kalıyorlardı. Önümüzdeki birkaç yıl içinde hem teknolojide hem de pazarlamada yenilikler ortaya çıktı. . .


1950'ler

Fiberglastan yapılan modern İtalyan miğferinin ilk yinelemesi 1954'te ortaya çıktı. Bu, klasik puding kasesi şeklini sabitleyen çapraz bir iç koşum takımı ile kullanmaya devam etmekte olan 160 olarak bilinen bir modelin yaratılmasına yol açtı. Kask sürücünün kafasına. Bu çok büyük bir başarıydı. Pistte bir tane kullanan ilk yarışçı, İtalyan motosiklet üreticisi MV (Meccanica Verghera) Agusta için Carlo Bandirola sürüşü oldu.


1956'da ilk AGV jet kaskı üretime girdi. Bu yeni kask, jet savaş pilotları tarafından kullanılacak olan kasklara dayanıyordu ve daha fazla koruma ve göz alıcı modern çizgiler sunuyordu. 1955 kışında Londra'nın Uluslararası Otomobil Fuarı'nda lansmanı çok büyük bir heyecan yarattı ve üretimi hızlı bir biçimde başlattı. 1958'de AGV, motosiklet yarışını reklam tanıtım kaynağı olarak kullanan ilk şirket oldu. Amisano, en çok resmi çekilen virajların etrafına şirket adı ve ürünleri ile süslenmiş afişler asmıştı: AGV, kasklar ve eyerler, Valenza, İtalya. Kelime oraya çıkıyordu.

1960'lar

On yıl sonra Giacomo Agostini ile bir anlaşma kaçınılmazdı; motosiklet dünya şampiyonu ancak bir AGV kaskı takılarak taçlandırılabilirdi. İlk protokol 1967'de imzalandı ve Amisano'nun kitaplarındaki ilk yarışçı olan Bergamo süperstarıyla üç milyon lira değerinde. Agostini'nin klasik puding havzası kaskını kendi renklerinde - beyaz, kırmızı ve yeşil - alt kısımda damalı bir şerit ve ön kısımda MV logosu ile boyadı. Count Agusta’nın 350cc ve 500cc motosikletlerinde kazandığı zafer, AGV markasını dünya genelinde artan bir üne kavuşturdu.

O sıralarda Gino Amisano, ABD'de çıkan ilk tam yüz kasklarını gördü. Hemen onları İtalya'da, tabii ki motosiklet yarışlarından başlayarak başlatmaya karar verdi. Ama tam yüz kaskının karşılen temelcağı şüpheyi daha önce tahmin etmemişti. Kask teknolojisi senelerce hızlı bir ilerleme yaşarken, otomobil kullanımı daima alışılmış ve değişime karşı dikkatli olmuştur. Daha yaşlı biniciler, röportajlarda tam yüz kasklarının kişinin görüşünü ve işitmesini engelledikleri için güvenli olmaktan uzak olduğunu ve gerçek bisikletçilerin - konu söz konusu olduğunda - kazalarının izlerini yüzlerinde taşıması gerektiğini iddia ettiler. Ama sonunda Amisano galip geldi ve bir İtalyan yarışında tam yüz kask (AGV) takan ilk uzman sürücü, Eylül 1969'da Nations GP'de Imola'da yarışan Alberto Pagani oldu.


1970'ler

AGV tam yüz kaskının ilk gezisi son derece başarılı oldu ve 1971'den itibaren seri üretime geçerken tam yüz patlaması yaşandı. İlk önce X-80 ve ardından Agostini'nin tavsiyesine göre, sürücünün düzlükler için tankın hemen üzerine inmesini sağlamayı başaran oyulmuş bir çene çubuğuna sahip olan X-3000 vardı ve hemde boynun ense kısmına gömüldü. Daha fazla hareket özgürlüğüne izin verin. Bu dönemde AGV hemde iki renkli fiberglas tam yüz kask yapan ilk üreticiydi.


1974'te, her ikisi de Yamaha 750'lerde çalışan Agostini ve Kenny Roberts arasında tarihi bir düello oldu. Agostini, 100.000'den fazla kişinin önünde kazandı. Gino Amisano, motosiklet yarışlarının geleceğinin bu olaylarda yattığını gördü ve kasklarını en hızlı sürücülere takabildi. Daha sonra Checco Costa ile arkadaş oldu ve yalnızca biniciler değil, yarışların da sponsoru oldu. 1974 yarışının kısmi sponsoruydu ve ertesi yıl tarihe “AGV Imola 200 Mil” olarak geçen en temel sponsor oldu. Yıllar boyunca pek çok etkinlik, sürücü ve pilot isimlerini AGV ile ilişkilendirmeye karar verdi: Giacomo Agostini, Barry Sheene, Kenny Roberts, Johnny Cecotto, Angel Nieto, Marco Lucchinelli, Franco Uncini, Fausto Gresini, Niki Lauda, ​​Emerson Fittipaldi, Randy Mamola, Luca Cadalora ve en son Valentino Rossi ve Marco Simoncelli. Bu işbirlikleri, AGV'ye 130'dan fazla ünvan ve dünya moto sahnesinde bir yer kazandırdı.


Günümüz

AGV’nin tarihi yarışçıların, meraklıların ve tutkuların hikayesidir. Bir süre Belçika yatırım fonuna sahip olduktan sonra şirket, 30 Temmuz 2007'de AGV'yi satın alan Dainese SPA Başkanı Lino Dainese'nin İtalyan ellerine geri döndü. 'Kombine şirketler, pek çok sorumluluk taşıyan bir meydan okuma sunuyor. Ama hemde AGV ve Dainese için sonsuz fırsatlar yaratıyor. Ekibimiz efsanevi AGV adına yeni değer ve prestij getirmeye kararlıdır. ' - Lino Dainese