Suzuki Tarih



 1909

1909'da Michio Suzuki (1887–1982), Japonya'nın küçük sahil köyü Hamamatsu'da Suzuki Tezgahı Fabrikasını kurdu. Suzuki, Japonya'nın dev ipek endüstrisi için dokuma tezgâhları inşa ettiğinde iş patlama yaşadı. 1929'da Michio Suzuki, yurtdışına ihraç edilen yeni bir dokuma makinası türü icat etti. Şirketin ilk 30 yılı bu makinelerin geliştirilmesi ve üretilmesine odaklandı.

Suzuki Loom Company, 1909'da ipek ve pamuklu dokuma tezgahları üreticisi olarak başladı. Michio Suzuki çok daha iyi, daha kullanıcı dostu dokuma tezgahları yapmak istiyordu ve 30 sene boyunca odak noktası bu makinelerin geliştirilmesiydi. Michio'nun otomotiv ürünlerine çeşitlenme arzusu, II.Dünya Savaşı ile kesintiye uğradı. Dört zamanlı motorlar üretmeye başlamadan evvel, Suzuki Motor Corp. Iki zamanlı motorları (motosikletler ve otomobiller için) ile tanınıyordu. Savaştan sonra, Suzuki iki zamanlı motorlu bir bisiklet yaptı, ancak sonunda şirket Hayabusa ve GSX-R motosikletleriyle, QuadRunner ile ve dünya genelinde yarış pistlerine hükmetmesiyle tanınacaktı. 1955'te ilk otomobilini ürettikten sonra bile şirketin 1961'e kadar bir otomobil bölümü yoktu. Bugün Suzuki dünyanın en büyük otomobil üreticileri arasında yer almakta ve Japonya ve Hindistan dahil önemli pazarlarda önemli bir marka, ancak artık Kuzey'de otomobil satmıyor. ABD.

1937

Suzuki, dokuma tezgahlarının başarısına rağmen, işletmesinin çeşitlendirmeden fayda sağlayacağına inandı ve diğer ürünlere de bakmaya başladı. Tüketici isteğine göre, küçük bir araba yapmanın en pratik yeni girişim olacağına karar verdi. Proje 1937'de başladı ve iki yıl içinde Suzuki birkaç kompakt prototip arabayı tamamladı. Bu ilk Suzuki motorlu araçlar, o vakitler yenilikçi, sıvı soğutmalı, dört zamanlı, dört silindirli bir motorla güçlendirildi. Dökme alüminyum bir karter ve dişli kutusuna sahipti ve 800cc'den daha az bir yer değiştirmeden 13 beygir gücü (9.7 kW) üretti.

1951

II.Dünya Savaşı'nın başlamasıyla beraber, hükümetin sivil binek araçlarını "gerekli olmayan bir meta" ilan etmesiyle Suzuki'nin yeni araçlarının üretim planları durduruldu. Savaşın sonunda Suzuki dokuma tezgahı üretimine geri döndü. Amerika hükümeti, Japonya'ya pamuk taşımasını onaylayınca dokuma tezgahı üretimi hızlandı. Yerli tekstil üreticilerinden siparişlerin artmaya başlamasıyla Suzuki'nin serveti parladı. Ancak pamuk pazarı 1951'de çöktüğü için sevinç kısa sürdü.

1952

Suzuki, 1952'de motosiklet üretmeye başladı, ilk modeller motorlu bisikletlerdi. 1955'ten 1976'ya kadar şirket sadece iki zamanlı motorlara sahip motosikletler üretti, en büyük iki zamanlı model su soğutmalı üç silindirli G2F5'ti.

1961

Suzuki'nin iki zamanlı yarışmadaki başarısında çok büyük bir faktör, 1961'de Batı'ya giden ve yanı sıra Doğu Alman üretici MZ'nin iki zamanlı motorlarında uzmanlığını getiren Doğu Almanya Grand Prix yarışçısı Ernst Degner oldu. Degner'ın yanı sıra getirdiği sırlar, üç önemli teknolojiyi ilk defa birleştiren Walter Kaaden'in işiydi: güçlendirme portu, genişleme odası ve döner valf.

1970

Suzuki, 1970 senesinde, ithalat firması PT ile alakalı olarak Endonezya pazarındaki ilk faaliyetlerini gerçekleştirdi. Indohero Çelik ve Mühendislik Şirketi. Altı yıl sonra, Indomobil Grubunun en eski parçası olan Cakarta'da üretim tesisini kurdular.

1976

1976'da Suzuki, dört zamanlı motorlar olan GS400 ve GS750 ile 1950'lerin Colleda COX'inden bu yen temel ilk motosikletlerini tanıttı.

1978

İlk ürünleri ST20 Carry idi (1978'de piyasaya sürüldü), bir Angkot olarak yaygın bir kullanım gördü. Takma adı "Turungtung", en az 1983'e kadar inşa edildi. Bu, Carry'nin iki zamanlı motoru tarafından yapılan ses için onomatopoetik bir kelimedir.

1981

Gurgaon, Haryen temel merkezli Maruti Suzuki India Limited, Japon otomobil üreticisi Suzuki Motor Corporation'ın bir yan kuruluşu olan Hintli bir otomobil üreticisidir. Maruti Suzuki, 1 Nisan 2011 ile 30 Mart 2012 arasında 1.133.695 adet üretti. Suzuki Motor Corporation, Maruti Suzuki'nin% 54.2'sine ve geri kalanı çeşitli Hint kamu ve finans kuruluşlarına aittir. Şirket 1981 senesinde kuruldu ve Bombay Menkul Kıymetler Borsası ve Hindistan Ulusal Menkul Kıymetler Borsası'nda listelendi.

1983

Maruti Suzuki, Maruti 800'den premium sedan Maruti Suzuki Kizashi'ye ve lüks SUV Maruti Suzuki Grand Vitara'ya kadar değişen modeller sunuyor. Maruti 800, şirket tarafından 1983 senesinde piyasaya sürülen ilk modeldi, ardından 1984 senesinde mini van Maruti Omni takip etti. 1985 senesinde piyasaya sürülen Maruti Çingene, Hindistan Ordusu ve Hindistan Polis Teşkilatı'nın en temel müşterileri haline gelmesi ile yaygın kullanıma girdi. Kısa ömürlü Maruti 1000, 1994 senesinde Maruti Esteem ile değiştirildi.

Ağustos 1983

Japonya Suzuki Motor Corporation (SMC) ve Pakistan Automobile Corporation (PACO) arasındaki ortak girişim anlaşmasının koşullarını müteakip, Pak Suzuki Motor Company Limited (PSMCL) Ağustos 1983'te kamuya açık bir limited firma olarak kuruldu.

Ocak 1984

Yeni şirket, Awami Autos Limited'in üretim tesisleri dahil varlıkları devraldı. PSMCL, asıl amacı binek otomobiller, kamyonetler, kamyonetler ve 4x4 araçlar olmak üzere Ocak 1984'te ticari faaliyetlerine başladı.

1985

Samuray, 1986 model yılı için 1985 senesinde tanıtıldı ve yeni oluşturulan American Suzuki Corp tarafından ABD Birleşik Devletleri'ne tanıtılan ilk otomobildi. İlk senesinde ABD Birleşik Devletleri'nde Suzuki'den daha fazla otomobil satmadı. Samuray üstü açık ya da kapalı tavan olarak mevcuttu ve şirketin sloganı Never a Dull Moment idi. Samuray, Tüketici Raporları, Samurayların 1988'deki bir testte devrilmeye yatkın olduğunu iddia edene kadar başarılıydı. Bu, 2004 senesine kadar çözülmemiş, çok duyurulmuş bir 1996 davasına yol açtı.

1985

General Motors ile yapılan bir anlaşma ile Suzuki, Suzuki Cultus'larının bir versiyonunu 1985 senesinde Chevrolet Sprint olarak ABD Birleşik Devletleri'nde satmaya başladı. Bu model başlangıçta 3 kapılı bir hatchback olarak satışı yapıldı ve Chevrolet'nin en küçük modeli olacaktı.

1989

1989'da ABDlı Suzuki, 2. Nesil Suzuki Cultus olan Swift'i tanıttı. Swift, 1990 senesinde 4 kapılı bir sedan ile GTi ve GLX hatchback olarak mevcuttu. Sidekick adında yeni bir küçük SUV de 1989'da tanıtıldı. 1991, ilk 4 kapılı 4 kapılı Suzuki Sidekick'in piyasaya sürüldüğünü gördü. Kuzey ABD'de mini-SUV. Swift ve Sidekick GM'nin Geo Metro ve Geo Tracker kuzenleriydi ve çoğu zaman Ingersoll, Ontario, Ken temelda'da Suzuki ve GM'nin ortak girişimi CAMI tarafından üretildi. Swift GT / GTi ve 4 kapılı modeller Japonya'dan ithal edildi. Suzuki Samurai'nin Tüketici Raporlarından alınan olumsuz değerlendirmeler, sonraki senelerde senelik satışlar 20.000 birimin altına düştüğü için ABDn Suzuki'de bazı geçici aksamalara yol açtı.

1989 başları

Şirketin Bin Qasim'deki yeşil alan otomobil fabrikasının temel atma töreni, 1989 senesinin başlarında dönemin Pakistan Başbakanı tarafından gerçekleştirildi.

1990 başları

Bu fabrikanın ilk fazının 1990 başlarında tamamlanmasının ardından, Suzuki motorlarının kurum içi montajı başladı. Yeni tesis 1992'de tamamlandı ve Suzuki üretimi yeni fabrikaya devredildi - ve üretim yelpazesine üç kutulu 1.300 cc Margalla arabası da eklendi.

Eylül 1992

Eylül 1992'de şirket özelleştirildi ve direk olarak Japon Yönetimi'nin altına yerleştirildi. Özelleştirme sırasında SMC öz sermayesini% 25'ten% 40'a çıkardı. Daha sonra SMC, öz sermayesini aşamalı olarak 31 Aralık 2001 itibariyle% 73.09'a çıkarmıştır.

1993

1993 senesinde piyasaya sürülen Maruti Zen, şirketin ikinci kompakt otomobil modeliydi. Şirket, 1999'da Maruti Baleno tarafından takip edilen diğer bir kompakt otomobil Maruti Wagon-R'yi piyasaya sürdü. Daha sonra onun yerini Suzuki SX4 aldı. SX4 ayrıca Ciaz ile değiştirildi.

1994

1994 senesinde Suzuki, Jincheng Suzuki adlı Çinli bir motosiklet üreticisi ve ihracatçısı oluşturmak için Nanjing Jincheng Machinery ile ortaklık kurdu.

Temmuz 1994

Bin Qasim Fabrikası, üretim kapasitesini Temmuz 1994'te senede 50.000 araca çıkarmış ve Aralık 2003'e kadar bu tesiste 300.000 araç üretilmiştir.

1995

1995 senesinde, ABDlı Suzuki Esteem'i tanıttı ve Swift'i yeniden tasarladı. Swift GT düşürüldü ve Swift'in bu versiyonu sadece CAMI'de inşa edildiği Kuzey ABD'ye özeldi. Bu modeller, çift ön hava yastıklı Kuzey ABD'de pazarlanan ilk Suzuki araçlarıydı. Esteem'in istasyon vagonu versiyonu 1996'da tanıtıldı. Dünya çapında Suzuki üretimi bu sene 975.000'den fazla araca ulaştı.

1996

Yine 1996'da ABDn Suzuki, 2 kapılı SUV X-90'ı ve çift hava yastıklı, 95 hp (71 kW) 1.6 litrelik motor, 15 inç tekerleklere sahip revize edilmiş Sidekick Sport modelini piyasaya sürdü. Sidekick, 1999'da Vitara ve Grand Vitara ile değiştirildi. Grand Vitara, Suzuki'nin V6 silindirli motora ve mevcut 4 tekerli ABS frenlere sahip ilk modeli olacaktı.

1998

XL-7, 1998 senesinde Grand Vitara'nın uzatılmış bir versiyonu olarak tanıtıldı. XL-7, daha çok büyük bir 2,7 litrelik V6 silindirli motora ve 3 sıralı oturma yerine sahipti. Bu, Suzuki'nin bugüne kadarki en büyük aracı olacak.

2000

 2000 senesinde Maruti Alto piyasaya sürüldü. Maruti modelleri arasında 2003'te piyasaya sürülen Maruti Suzuki Grand Vitara, 2004'te piyasaya sürülen Maruti Versa, 2005'te piyasaya sürülen Maruti Suzuki Swift, 2007'de piyasaya sürülen Maruti Zen Estilo ve Maruti Suzuki SX4 bulunuyor.

2000

MotoGP'de önümüzdeki birkaç yıl Suzuki için bir hayli deneysel geçti ve bazı sivilceli başarılar elde edildi; ancak 2020'de, Suzuki'nin 100. Yıldönümünde, İspanyol sürücü Joan Mir, Suzuki'nin Kenny Roberts Jr'ın 2000 Dünya Şampiyonası'nı kazanmasından bu yana ilk GP fethi olan 2020 MotoGP Dünya Şampiyonası'nı sinemaya alarak dünyayı şaşırttı.

Eylül 2000

14 Şubat 2011'de Maruti, Alto'nun toplam bir milyon birikmiş üretim hacmine ulaştığını duyurdu. Alto, Eylül 2000'deki lansmanından bu yana yalnızca yedi yıl ve beş ayda bir milyon adede ulaştı. Milyonun son yarısı 25 ayda elde edildi. Alto, Maruti Suzuki'nin Maruti 800 ve Omni'den sonra milyon adedi aşan istikrarlı üçüncü arabası oldu.

2001

Swift, 2001 senesinde model serisinden çıkarıldı ve Esteem, 2002 senesinde 4 kapılı sedan ve 5 kapılı crossover seçeneği olarak 4 tekerlekten çekişli olarak sunulmakta olan yeni Aerio ile değiştirildi.

2004

2004'te General Motors ve Suzuki, iflas etmiş Daewoo Motors'u ortak olarak satın alarak girişim GMDAT olarak yeniden adlandırdı. ABDlı Suzuki, kompakt Daewoo Nubira / Daewoo Lacetti'yi Forenza olarak ve orta boy Daewoo Magnus'u Verona olarak yeniden adlandırdı. Forenza, Reno adı altında satılan hatchback ile 2005 senesinde istasyon vagonu ve hatchback gövde stilini kazandı.

2006

2006, ABDn Suzuki'nin ABD Birleşik Devletleri'nde 100.000'den fazla araç sattığı ilk yıldı. Suzuki, 2006 senesinde Grand Vitara'yı yeniden tasarladı ve 2007'de bütünüyle yeni Suzuki SX4 ve Suzuki XL7'yi tanıttı. Suzuki SX4, Fiat ve XL7 ile ortak girişim olarak üretildi (Grand Vitara XL-7'nin adının kısaltılmasına dikkat edin) ) Ingersoll'daki CAMI Automotive Inc.'de GM ile ortak girişim olarak üretildi. Suzuki, düşük talep sebebiyle XL7 üretimini 2009 ortalarında belirsiz bir süreye koydu ve daha sonra CAMI'deki payını o yıl GM'ye geri sattı.

2008

Amerika'daki zorlu bir otomobil pazarına rağmen, Suzuki 2008'deki 2007 satış rakamlarına ayak uydurdu. Ancak 2009'da Suzuki satışları, 2008'deki% 17'lik satış düşüşünün ardından% 48,5 düştü. Suzuki, Amerika'ya herhangi bir 2010 model yılı sokak motosikleti ithal etmedi. Bayiler bunun yerine 2009 model senesinden itibaren satılmamış stoklara güveniyor. Amerika'ya yeni sokak motosiklet modelleri 2011 model yılı için yeniden başladı.

Aralık 2008

PT Suzuki Indomobil Motor (eski adı ile PT Indomobil Suzuki International Aralık 2008'e kadar), Suzuki Motor Corporation ve Indomobil Group arasında bir ortak girişimdir. Şirket Endonezya'nın Jakarta kentinde bulunur ve yerel pazar için Suzuki araçları üretiminde uzmanlaşmıştır. Ayrı bir şirket olan PT Suzuki Indomobil Sales (SIS), önceden PT Indomobil Niaga International, Suzuki otomobil ve motosikletlerinin satış ve pazarlamasını üstlendi.

2011

2011 senesinde şirket, Endonezya'da Düşük Maliyetli Çevreci Araba (LCGC) üretmek için 800 000 000 $ yatırım yaptı. Suzuki, 2013 senesinde Cikarang'da toplam 1 milyar dolarlık yatırımla diğer bir fabrika açtı. Tesis, hem iç hem de ihracat pazarları için Ertiga MPV ve Karimun Wagon R için K10B motoru üretti.

Kasım 2011

Suzuki, MotoGP'de yarışmaya devam etti ve en son 2000 sezonunda şampiyonluğu kazandı. 2006'dan 2011'e kadar takımın sponsorluğunu Rizla yaptı ve Rizla Suzuki MotoGP takımı olarak biliniyordu. Suzuki, 18 Kasım 2011'de kısmen doğal afetler ve durgunluk sebebiyle GP yarışlarının 2014 senesine kadar askıya alındığını duyurdu. Suzuki, 2015'te MotoGP'ye geri döndü.

Ocak 2012

Ocak 2012'de Yeni Delhi Otomobil Fuarı'nda Maruti, 2013 ortalarında üretime başlamak üzere Maruti Suzuki XA Alpha adlı yeni bir otomobil sundu. Maruti Suzuki, kompakt SUV'da yarışmacı olarak Hindistan Otomobil Fuarı 2016'da Vitara Brezza'yı tanıttı. Segment.

Kasım 2012

ABD Suzuki genel merkezi Brea, California'dadır. Şirket, Kasım 2012'de ABD Birleşik Devletleri'nde araba satışını durduracağını duyurdu.

Kasım 2012

Kasım 2012'de Suzuki, Amerika bölümünün iflas başvurusunda bulunacağını ve ABD Birleşik Devletleri'nde otomobil satışını durduracağını duyurdu. Amerika'da motosiklet, ATV ve deniz ürünleri satmaya devam etmeyi planlıyor. 2012'nin on ayında Suzuki, Amerika'da sadece 21.188 otomobil sattı. Güçlü bir yen ve Suzuki'nin kendi sınırlı model teklifinin birleşimi, krizden sorumlu tutuldu.

2013

2013 senesinde Suzuki Kanada, Amerika bölümünü takip edeceğini ve 2014 model senesinden sonra Kanada'da otomobil satışını durduracağını duyurdu. Suzuki Kanada, bayi ağı  araçlara parça ve servis sağlamanın beraberinde motosiklet, ATV ve dıştan takma motor satmaya devam edecek.

Eylül 2015

Volkswagen, 2009 ve 2015 seneleri arasında Suzuki'de% 19,9'luk kontrol gücü olmayan hisseye sahipti. Suzuki'nin Volkswagen'i söz vermiş olduğu teknolojiyi paylaşmamakla suçlaması, Volkswagen'in ise Fiat'tan dizel motor satın almasına itiraz etmesi sebebiyle bu durum uzun sürmedi. Uluslararası bir tahkim mahkemesi, Volkswagen'e hisseyi Suzuki'ye geri satmasını emretti. Suzuki, hisselerin geri alımını Eylül 2015'te tamamlamak için 3,8 milyar dolar ödedi.

2016

Suzuki Motor Corporation (Japonca: ス ズ キ 株式会社, Hepburn: Suzuki Kabushiki-Kaisha), Minami-ku, Hamamatsu'da bulunan çok uluslu bir Japon şirketidir. Suzuki, otomobiller, dört tekerlekten çekişli araçlar, motosikletler, arazi araçları (ATV'ler), dıştan takma deniz motorları, tekerli sandalyeler ve çeşitli diğer küçük içten yanmalı motorlar üretmektedir. Suzuki, 2016 senesinde dünya genelinde üretim bakımından on birinci en büyük otomobil üreticisiydi. Suzuki'nin 45.000'den fazla çalışanı ve 23 ülkede 35 üretim tesisi ve 192 ülkede 133 distribütörü bulunur. Dünya çapındaki otomobil satış hacmi dünyanın en büyük onuncu, yurt içerisinde satış hacmi ise ülkedeki üçüncü büyük.

Haziran 2021

Şirket, Michio Suzuki tarafından kuruldu; Şu anki Başkanı Osamu Suzuki, şirketi yönetmek için üst üste dördüncü damadı olan Osamu Suzuki, Suzuki Motor Corporation'ın 91 yaşındaki Başkanı Osamu Suzuki, Haziran 2021'de emekli olacak ve Toshihiro'yu devralacak.